Seful Poliţiei Române, Chestorul Liviu Popa, a anunţat că se lucrează la modificarea Codului Rutier şi că intenţia Poliţiei este să introducă amenzi mult mai mari pentru vitezomani, dar şi să elimine sistemul “inutil” al punctelor de penalizare, informeaza Mediafax.
Conform declaratiilor sefului politiei, una dintre masurile care se vor lua va fi eliminarea sistemului cu puncte care s-a dovedit ineficient şi nu a produs vreun efect. Totodată, el a spus că vrea amenzi mult mai usturătoare pentru şoferii care nu respectă regimul limitelor de viteză. Sistemul cu puncte pe care politia il apreciaza astazi ca fiind ineficient, a fost introdus insa tot la initiativa politistilor, care au reusit sa devedeasca astfel masura intelegerii fenomenului si capacitatea de a genera si implementa sisteme viabile.
O alta masura ce ar urma sa fie introdusa este cea privind valoarea sanctiunilor. “Dacă o persoană îşi permite să cumpere un bolid, poate să-şi ia şi o amendă de 2.000 de euro”, a spus Liviu Popa într-un interviu la RTV.
Masurile aberante insa abia acum incept. In spiritul dictaturii comuniste de pana in 1989,politia apreciaza ca o masura importanta care trebui introdusa este eliminarea posibilitatii contestării în instanţe a proceselor verbale întocmite de poliţiştii rutieri, amenda devenind cu titlu executoriu. Astfel militienii secolului XXI vor devenii stapanii soselelor, cetateanul care ii plateste salariul fiind doar bun sa accepte orice abuz din partea acestora.
O alta masura cel putin orpilanta este aceea prin care permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate atât de uşor, conform declaratiilor lui Liviu Popa, acesta arătând că pentru depăşirea liniei continue, de exemplu, nu trebuie să fie necesară o astfel de măsură. Astfel orice cretin care are ideea de a depasii intr-o curba marcata cu dunga continua, o va putea face linistit, fara a exista riscul de a ramane fara permis ci doar acela de a omorii niste oamenii.
Seria lunga a masurilor fara cap nu se termina aici. O altă intenţie pe care militienii vor să o materializeze în noul Cod Rutier este introducerea “răspunderii obiective”, după modelul Ungariei, care la un an după adoptarea acestui sistem şi-a redus numărul accidentelor la nivelul anului 1964. Modelul prevede ca toate amenzile de circulaţie să fie achitate de proprietarul maşinii care a fost surprinsă de poliţişti în comiterea abaterii de la Codul Rutier, indiferent de cine se află la volan. Astfel Romania devine tara in care alcineva plateste pentru faptele unei terte persoane.
Mentalitatea de militian revine astfel, dupa 20 de ani de la revolutie, o prezenta reala in viata noastra. Probabil in curand vom auzii de cartelarea alimentalor, intreruperea curentului la ora 22:00 si program scurt la televizor
Orice opinii, cercetări, analize, preţuri, evoluții sau alte informaţii oferite de ZFIN.RO - Ziua Financiară nu reprezintă sfaturi de investiţii. ZFIN.RO - Ziua Financiară nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii.