Două familii din judeţul Alba s-au trezit ca au de plata sume uriase catre Electrica Furnizare pentru serviciul de energie electrică. Una trebuie să plătească 11.000 de lei, iar o alta suma de 22.700 lei.
Una dintre cele doua familii au declarat ca titularul de contract, un bărbat din Poiana Galdei, a facut demersuri si a mers la caseria Electrica Furnizare unde a fot informat ca suma din factura ar fi urmare a unei greseli facute la citirea contuarului astfel ca in factura primită, consumul înregistrat este de 15.579 Kwh, iar modul de stabilire a consumului este ”citire index”.
Un alt bărbat, din Alba Iulia, susţine că a primit o factură în valoare de 22.700 lei.
„Eu am vorbit cu ei şi am aşteptat să soluţioneze deşi au zis să-i mai caut eu…. Între timp mi au emis cea de a doua factura estimativă, moment în care am făcut plângere pe internet şi aştept. Mi-au zis că nu era problemă mare cu factura că o puteau storna …că şi ei se mirau de factură, dar că e problemă că apare că mi au schimbat ceasul”, a relatat bărbatul, pentru ziarulunirea.ro
Acesta s-a plans si de modul in care furnizorul pune la dispozitia clientilor un serviciu de tip client service explicand ca acesta este practic inexistent, iar apelurile repetate către companie au fost, din păcate, în van.
„Pe numărul de la Bucureşti am lăsat de două ori să sune câte o oră (adică două ore) şi degeaba”, mai spune bărbatul.
Conform unei precizari facute in urma cu ceva timp de catre ANRE.
„Orice client care are nelămuriri privind o factură trebuie să se adreseze furnizorului, iar în maximum 15 zile să primească răspuns. Am aplicat amenzi pentru nerespectarea termenului de 15 zile şi vom continua să facem asta”, a spus vicepreşedintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, la Digi24.
Zoltan Nagy-Bege a exp;icat ca orice consumator care se considera prejudiciat poate să facă o sesizare la ANRE pentru a se face verificări.
„Trebuie să fie preocuparea fiecărui furnizor să fie atent la aceste detalii. Nu putem să îi obligăm să folosească aceste mijloace tehnice, dar e recomandat. În 8 luni, am constatat că sunt clienţi care sunt sensibili la factură şi urmăresc atent ce este în spatele valorii şi unii care ani de zile nu se uit pe factură, ci doar plătesc. Recomandarea noastră e să citească lunar contorul, să verifice că e facturată aceeaşi valoare pe care a comunicat-o prin telefon, sau să încheie o convenţie de consum cu furnizorul. ANRE nu poate să urmărească facturile lunare a 9 milioane de clienţi, e imposibil”, a spus vicepreşedintele ANRE.
Orice opinii, cercetări, analize, preţuri, evoluții sau alte informaţii oferite de ZFIN.RO - Ziua Financiară nu reprezintă sfaturi de investiţii. ZFIN.RO - Ziua Financiară nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii.