Miercuri, PwC a oficializat un parteneriat cu OpenAI, devenind astfel primul partener de revânzare al tehnologiei de inteligență artificială a companiei și cel mai mare utilizator corporativ, conform informațiilor difuzate de CNBC.
Această firmă de contabilitate, recunoscută ca unul dintre “Big Four”, a stabilit prin filialele sale din SUA și Marea Britanie un acord cu OpenAI, susținută de Microsoft, pentru a distribui ChatGPT Enterprise, o variantă a AI-ului generativ destinată mediului de afaceri, către angajații și clienții săi.
Acordul “va extinde ecosistemul nostru tehnologic, va aduce GenAI mai adânc în întreprinderea noastră și ne va permite să extindem capabilitățile AI în cadrul companiilor pentru a ajuta la creșterea impactului pentru clienți”, a afirmat PwC într-o postare pe blog.
PwC a explicat că acest parteneriat va oferi angajaților și clienților din SUA și Marea Britanie acces la ultimele inovații de la OpenAI, inclusiv recent anunțatul model ChatGPT-4 și noi funcționalități axate pe recunoașterea vocală și vizuală.
“Fiind în fruntea modelelor OpenAI și ca primă companie care a anunțat integrarea în practica sa, suntem într-o poziție unică pentru a ajuta clienții să folosească ChatGPT Enterprise pentru moduri mai bune și mai rapide de lucru”, a declarat PwC în comunicatul său.
PwC planifică să distribuie licențe ChatGPT Enterprise pentru peste 100.000 de angajați – 75.000 în SUA și 26.000 în Marea Britanie, potrivit The Wall Street Journal, care a raportat anterior despre această tranzacție.
“Prin adoptarea ChatGPT Enterprise în forța noastră de muncă, vom aduce clienților experiența noastră de primă mână a transformării noastre AI, completând serviciile noastre de audit, impozite și consultanță cu o gamă largă de soluții de afaceri și industriale”, a comunicat firma.
PwC nu a divulgat detaliile financiare ale tranzacției.
Acesta este primul caz când OpenAI acceptă un model de revânzare pentru produsele sale AI.
Din cauza costurilor ridicate asociate cu dezvoltarea inteligenței artificiale generative, compania a început să se orienteze spre abonamente premium și vânzări către corporații ca metodă de monetizare a AI.
În februarie 2023, OpenAI a introdus ChatGPT Plus, o versiune cu abonament a ChatGPT, iar în august, a lansat ChatGPT Enterprise, versiunea cu securitate sporită destinată companiilor.
Anunțul de miercuri este parte a unui efort mai larg al PwC de integrare a AI. În aprilie anul trecut, compania a anunțat planuri de a investi un miliard de dolari în trei ani pentru a-și dezvolta capabilitățile în AI.
PwC a dezvoltat GPT-uri personalizate care ajută forța de muncă să revizuiască declarații fiscale, să răspundă la propuneri și să creeze rapoarte și tablouri de bord.
Firma a ajutat, de asemenea, clienții să accelereze adoptarea AI generative, identificând peste 3.000 de cazuri de utilizare internă în diverse industrii.
Orice opinii, cercetări, analize, preţuri, evoluții sau alte informaţii oferite de ZFIN.RO - Ziua Financiară nu reprezintă sfaturi de investiţii. ZFIN.RO - Ziua Financiară nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii.