România se află pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce privește ponderea întreprinderilor care desfășoară vânzări online, conform datelor publicate de Eurostat și consultate de G4Media.
Statisticile pentru 2024 arată că, în 2023, doar 14,7% dintre companiile românești au efectuat tranzacții online, mult sub media UE de 23,8%. România este depășită doar de Luxemburg (12,2%) și se află la mică distanță de Bulgaria (15,1%).
La polul opus, țările UE cu cele mai multe companii implicate în comerțul online sunt Lituania (42,1%), Irlanda (39,6%) și Danemarca (38,8%), unde aproape jumătate dintre firme au integrat vânzările digitale în modelul lor de afaceri.
Marile companii domină comerțul online
Datele Eurostat arată că gradul de digitalizare crește direct proporțional cu dimensiunea companiilor:
- 46,5% dintre marile firme (peste 250 de angajați) din UE au realizat vânzări online în 2023, față de 39,2% în 2013.
- 30,5% dintre firmele mijlocii (50-249 angajați) au utilizat canale de vânzare online, față de 24,8% în 2013.
- 21,9% dintre întreprinderile mici (10-49 angajați) au făcut vânzări online, comparativ cu 15,3% în 2013.
România rămâne mult în urma mediei europene, ceea ce arată că digitalizarea afacerilor și integrarea comerțului electronic sunt încă provocări majore pentru mediul de afaceri autohton.