Plata online va suferi transformări semnificative în următorul deceniu, conform unui anunț recent făcut de Mastercard. Din 2030, utilizatorii europeni nu vor mai fi nevoiți să introducă manual datele cardului pentru achizițiile online, indiferent de platforma sau dispozitivul utilizat, conform unui raport CNBC.
Marți, Mastercard a dezvăluit planurile de a implementa tokenizarea pentru toate cardurile emise în rețeaua sa europeană până în 2030. Astfel, tradiționalul număr de 16 cifre al cardului va fi înlocuit cu un „token” generat aleatoriu, facilitând o mai mare securitate în tranzacții.
Compania a colaborat cu bănci, companii fintech, comercianți și alți parteneri pentru a pregăti eliminarea treptată a necesității introducerii manuale a datelor cardului în comerțul electronic din Europa. Aceasta va fi înlocuită cu o funcție de plată cu un singur clic, disponibilă pe toate platformele online. Această schimbare va proteja cardurile consumatorilor împotriva fraudelor, explică Mastercard.
În plus, utilizatorii nu vor mai fi obligați să introducă parole la fiecare tranzacție, întrucât Mastercard va implementa chei de acces ce vor înlocui parolele tradiționale.
Compania va introduce și posibilitatea de a efectua plăți cu un singur clic la finalizarea comenzilor, utilizând autentificarea biometrică, cum ar fi recunoașterea amprentei.
Prin procesul de tokenizare, cardurile stocate pe site-urile comercianților sau în portofelele electronice vor fi actualizate automat ori de câte ori sunt înlocuite sau reînnoite.
Mastercard susține că această universalizare a tokenizării pe site-urile de comerț electronic va reduce semnificativ incidentele de fraudă.
Juniper Research estimează că pierderile globale din fraudele de plăți online vor depăși 91 de miliarde de dolari până în 2028, ajungând la un total de peste 362 de miliarde de dolari în următorii cinci ani.
Rata adopției tokenizării a crescut cu 50% anual, acoperind acum aproximativ 25% din toate tranzacțiile de comerț electronic la nivel global în rețeaua Mastercard.
Mastercard a ales Europa pentru această inițiativă, deoarece continentul a fost în fruntea inovațiilor în plăți, cum ar fi tehnologia contactless și serviciile bancare online. Acestea au permis utilizatorilor să partajeze datele conturilor lor pentru a accesa noi produse financiare.
„În Europa am văzut că tokenizarea a câștigat avânt în ecosistem, confortul și ratele reduse de fraudă se văd de la sine”, a menționat Valerie Nowak, vicepreședinte executiv pentru produse și inovare la Mastercard Europe.
„Suntem încrezători că atingerea acestei viziuni până în 2030 este un câștig pentru cumpărători, retaileri și emitenții de carduri deopotrivă.”
Orice opinii, cercetări, analize, preţuri, evoluții sau alte informaţii oferite de ZFIN.RO - Ziua Financiară nu reprezintă sfaturi de investiţii. ZFIN.RO - Ziua Financiară nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii.